«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

برگزاری «همایش اقتدار در سایه امنیت» در مدرسه علمیه عالی نواب  مشهد

  • کد خبر: ۱۳۹۴۴۲
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷
برگزاری «همایش اقتدار در سایه امنیت» در مدرسه علمیه عالی نواب  مشهد
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی در جمع فضلا و طلاب حوزه علمیه مشهد به تشریح و تحلیل نقش دولت ایالات متحده در شکل گیری اغتشاشات اخیر در کشور پرداخت.
 
به گزارش شهرآرانیوز، در «همایش اقتدار در سایه امنیت» که ظهر امروز در مدرسه علمیه عالی نواب  مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین «حسین تائب» مشاور فرمانده کل و رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری درباره نظم جدید حاکم بر جامعه جهانی و نقش و جایگاه ایران در این زمینه گفت: برای تحلیل چرایی شکل گیری اغتشاشات اخیر در کشور باید شناختی از وضعیت تقابل بین جبهه انقلاب اسلامی و استکبار داشته باشیم.
وی افزود: تحلیل او نه بر مبنای اسناد و اطلاعات داخل، بلکه بر اساس ۲ سند رسمی ایالات متحده آمریکا و یک سند رژیم اشغالگر قدس ارائه می شود. این اسناد عبارتند از سند استراتژی امنیت ملی آمریکا در قرن بیست و یکم، آخرین استراتژی امنیت ملی آمریکا مربوط به سال ۲۰۲۲ که توسط دولت بایدن نوشته شده و نامه بنت نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی خطاب به مردم اسرائیل در فاصله یک ماه به برگزاری انتخابات در این کشور.
حجت الاسلام والمسلمین تائب خاطرنشان کرد: سند امنیت ملی آمریکا مربوط به سال ۱۹۴۷ بود و بعد از ۵۰ سال و به دلیل دو تحول فروپاشی شوروی و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، به این نتیجه رسیدند که قانون امنیت ملی خود را تغییر دهند. از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ میلادی، یک تیم ۶۰ نفره قانون امنیت ملی جدید آمریکا را نوشتند و این قانون در سال ۲۰۰۰ منتشر شد.
وی افزود: از نگاه آمریکایی ها، روند حرکت جمهوری اسلامی ایران توام با افزایش قدرت است و اعتقاد دارند که ایران به یک بازیگر موثر بین المللی تبدیل شده است. آنها از ابتدای انقلاب اسلامی به روش های مختلف تلاش کردند که حرکت انقلاب اسلامی را متوقف کنند و آن را از بین ببرند. کار خود را با ۸ سال جنگ در ابتدای اتقلاب اسلامی آغاز کردند. اما در آخر به این نتیجه رسیدند که با این روش، امکان تغییر ساختار در ایران وجود ندارد. لذا تغییر رفتار را در دستور کار قرار دادند و تحریم های سیاسی و اقتصادی را علیه ایران شکل دادند. این اقدام هم کارگر نیفتاد. استراتژی مهار را در پیش گرفتند. ایران از این مرحله هم عبور کرد و تبدیل به یک بازیگر جهانی شد.

دهه پنجم انقلاب، دهه سرنوشت ساز برای آمریکا

مشاور فرمانده کل سپاه افزود: دهه حاضر که مقارن با دهه پنجم انقلاب اسلامی ایران است، دهه ای سرنوشت ساز برای آمریکا است. در سند امنیت ملی سال ۲۰۰۰ آمریکا آمده است که سال ۲۰۲۵ سال سرنوشت ساز برای مردم آمریکا است که یا مشکلات آمریکا در این سال باید حل شود و یا اینکه همانند شوروی با فروپاشی روبرو شود. از این رو باید خاورمیانه یعنی قلب جهان را تصرف کند. اما آنها می دانند که تصرف خاورمیانه بدون تصرف ایران امکان پذیر نیست. جمهوری خواهان از سال ۲۰۰۰ در اطراف ایران عملیات نظامی صورت دادند تا با پشتوانه نیروهای نظامی به نهاد سازی و در نتیجه انجام انتخابات و تشکیل دولت همگرا با غرب در این کشورها منجر شود. با راهبرد عملیات پیش دستانه کار را به بهانه مبارزه با مواد مخدر و تروریسم از افغانستان شروع کردند و پس از آن به بهانه سلاح های کشتار جمعی به سراغ عراق رفتند. در مجموع ۷ تریلیون دلار در این دو کشور هزینه کردند و نتیجه نگرفتند. دموکرات‌ها روی کار آمدند و سیاست کنترل هوشمند را در دستر کار قرار دادند. باز هم شکست خوردند. بخش سخت جمهوری‌خواهان به رهبری ترامپ روی کار آمد و آنها نیز در این مسیر شکست خوردند و حال دوباره دموکرات ها روی کار آمده اند.
مشاور فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بر اساس تبیین چالش های موجود در سند امنیت ملی آمریکا، دولت های رقیب چین و روسیه، دولت‌های خود کامه و مستقل کره شمالی و ایران و همچنین ظهور گروه های فراملی تروریستی به عنوان مهمترین چالش ها معرفی شده اند که از نظر آنها ایران در بعد دوم و سوم نقش ایفا می کند و حتی اخیرا گفته شده است که ایران در بعد اول و مناسبات با روسیه و چین هم نقش عمده ای ایفا می کند. از این منظر، آمریکایی ها به فکر افتادند تا در مقابله با این تهدادات اقدام کنند. قرار بود آمریکایی ها برای مقابله با چین، از تایوان و برای مقابله با روسیه، از اوکراین استفاده کنند و راهبرد آنها برای ایران هم بی ثبات ساختن ایران و ایجاد اغتشاش بود. اما دو اتفاق منجر به آن شد که برآورد آمریکایی‌ها با اختلال روبرو شود. روسیه متوجه این حرکت آمریکا شد. عملیات پیش‌دستانه انجام داد و زودتر حمله را شروع کرد و نتیجه بازی عوض شد. در نتیجه طرفین به سراغ طولانی شدن جنگ رفتند و نتیجه این جنگ نیز تهدید غذا و انرژی برای جهان بود. از سوی دیگر در مورد تایوان نیز عملیات آمریکا با اقدامات دولت چین به شکست انجامید. در ایران هم قرار بود قبل از انتخابات آمریکا در ۱۷ آبان ماه کار تمام شود. اما این اتفاق نیفتاد.
وی افزود: نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از ساقط شدن دولت خود در نامه ای به مردم خود نوشت که ایستادگی کنند نگذارند دولت او ساقط شود. بیرون بروند و خیابان ها را تصرف کنند و از دولت خود حمایت کنند. وگرنه حکومت اسرائیل به ۸۰ سالگی هم نمی‌رسد. در سفر رئیس موساد به آمریکا هم او درباره به قدرت رسیدن نتانیاهو از یک سو و قدرت دوباره جمهوری خواهان در آمریکا هشدار داد و خواستار تشدید فشار بر ایران شد. در نهایت انتخابات اسرائیل برگزار شد و نتانیاهو آمد. اما هنوز نتوانسته دولت تشکیل دهد و این بی ثباتی مطلوب آمریکایی ها نیست. اسرائیلی ها مجبور شده‌اند نیمی از نیروهای امنیتی خود را به کرانه باختری منتقل کند.
حجت الاسلام والمسلمین تائب در ادامه گفت: انتخابات آمریکا هم در ۱۷ آبان ماه برگزار شد و در حالی که قرار بود منجر به یکپارچگی در آمریکا شود و دولت و مجلس نمایندگان و سنا به دست دموکرات‌ها بیفتد، اما پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات، دموکرات ها مجلس نمایندگان را از دست دادند و در مجلس سنا هم فقط با یک راه حل اختلاف توانستند پیروز شوند. از سوی دیگر ترامپ هم اعلام کاندیداتوری کرده است. نتیجه این دوگانگی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا مشخص می شود.

به هم خوردن بازی آمریکا

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: قرار بود در عراق با جنگ درون مذهبی اختلاف ایجاد کنند و در لبنان هم به همین روش اقدام کنند. قرار بود اربعین به عنوان یک نماد برگزار نشود. هیچکدام از این اتفاقات نیفتاد. نه در عراق و نه در لبنان، نتوانستند به موفقیت برسند. در هم ایران قرار بود اغتشاشات از دانشگاه ها شروع شود. اما اتفاقی افتاد که این کار زودتر شروع شد. بر اساس تحلیل سنتکام، قرار بود با دو موضوع فرهنگی و اقتصادی یک تقابل سیاسی شکل می‌گیرد. در ادامه اختلافات قومی و مذهبی افزایش پیدا کند و به لحاظ امنیتی هم کار به سمت ترورها و باز شدن در زندان ها و در نتیجه تضعیف کشورپیش برود. اما این بازی آنها به هم خورد.
مشاور فرمانده کل سپاه تاکید کرد: بازی بازی از دانشگاه شروع نشد. از سوی دیگر مشکلات معیشت هم ظرفیت تبدیل به یک بحران اجتماعی را پیدا نکرد. از سوی دیگر درباره حجاب هم اشتباه کردند. در حال حاضر آنها اعلام شکست می کنند. اما این به معنای تمام شدن نیست کار آنها علیه جمهوری اسلامی ایران برای بقای خودشان ادامه دارد.
وی افزود: در دوره حساسی قرار داریم که رقابت جدی برای تغییر نقشه جدید ایران و تسلط بیشتر در جهان آغاز شده است. مناسبات چین و عربستان هم با همین معادلات اتفاق افتاده است. دولت‌های عربی متوجه شده‌اند که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد. چین به عربستان آمد و از سوی دیگر سفارت سوریه در عربستان هم بازگشایی می شود.
وی در ادامه به بخشی از اقدامات دولت سیزدهم در کشور اشاره کرد و افزود: دولت انقلابی در همین مدت چند کار اساسی انجام داده است. قرار بود ۶ قلم کالای اساسی وارد کنیم. قیمت ها بر اثر جنگ روسیه افزایش پیدا کرده بود و از سوی دیگر ذخایر نفتی ایران هم کاهشی بود. اما طی سال گذشته افزایش میزان خرید گندم از کشاورزان اتفاق افتاده که اگر سال آینده تداوم پیدا کند به خودکفایی می‌رسیم. وقتی دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد، واردات واردات کالاهای اساسی رونق پیدا کرد. اما از سوی دیگر حجم پول در کشور هم افزایش پیدا کرده است. گرانی ها به این دلیل است که دولت کارهای بزرگی را انجام می دهد. در مسئله برق خاموشی‌ها برطرف شده و صادرات دوباره آغاز شده است. راهبرد اساسی این است که نفت خام را نفروشیم. آن را به فرآورده تبدیل کنیم و برای آیندگان هم حفظ کنیم. از سوی دیگر در مقابل دشمنان بازدارندگی نظامی داریم و به خودکفایی رسیده‌ایم. هم آفند و هم پدافند می سازیم و تولید قدرت بازدارنده داریم. نمایشگاه می گذاریم که تسلیحات خود را بفروشیم که همین کار هم صدای آمریکایی‌ها را بلند کرده است. از صفر تا صد در زمینه‌های مختلف، از هوافضا تا پزشکی و درمانی در داخل کشور تولید می شود. در زمانی ۶ میلیارد دلار بنزین وارد می کردیم و الان به صادرکننده بنزین تبدیل شده‌ایم. در پتروشیمی هم صادرات داریم. آمریکایی‌ها نیز این ها را می فهمند.
وی افزود: آمریکا تلاش دارند در فرصت محدود خود، ایران را با بی ثبات ساختن کشورهای منطقه، ایجاد اغتشاش در داخل ایران، ایجاد اجماع بین المللی علیه ایران، طرح مسائل حقوق بشری و معتبرسازی تهدیدها، مهار کنند. پیغام می فرستند که برای ایران هسته ای، ایران موشکی، ایران منطقه ای، ایران پهبادی و ایران حقوق بشری مذاکره کنند و رسما اعلام نمی کنند که شکست خورده اند. حتی در این میان اعلام می کنند که ایران حتضر نیست به مذاکرات هسته ای برگردد و باز می گویند که رئیس جمهور آمریکا به گزینه نظامی هم فکر می کند تا ایران را به مذاکرات برگردانند.
حجت الاسلام والمسلمین تائب در ادامه گفت: اجرای طرح مهار ایران هم با جنگ ترکیبی است که عبارت است از یک راهبرد دفاعی آمیخته به جنگ سیاسی، کلاسیک، نامنظم، مجازی، خبررسانی جمعی، دیپلماسی، جنگ دادگاهی، مداخله در انتخابات، به هم زدن بافت جمعیتی، مهاجرپذیری، یورش فرهنگی و ایجاد تضاد ملی. در کنار این جنگ ترکیب نیز هویت زدایی و هویت زایی دارند. آنها سعی می کنند پنج هویت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، خدمت، مقاومت و پیشرفت را مخدوش کنند . کار را با شبهه افکنی و طرح سوال و تکرار سوال و پاسخ های غلط و ناقص ادامه می دهند و نمی گذارند پاسخ واقعی به مخاطب برسد. پس از آن شبهه افکنی را به تردید در صداقت و مخدوش کردن اعتماد تبدیل می کنند. مسائل قومی و مذهبی و مهمان بودن و تحریک عواطف و احساسات را هم به نحو حداکثری در دستور کار قرار می دهند. هنوز پاسخ مستدل در مورد سوالات در مورد آن خانم ادامه دارد و نیاز به زمان هم دارد که فوت مورد و موارد دیگر را مطرح می کند. بعد وارد فاز بعدی و ایجاد همزاد پنداری میان گروه های مختلف اجتماعی می شوند. تردید که شکل گرفت، منجر به ایجاد بی تفاوتی در توده مردم و ترس خواص می شود. این موضوع هم در نهایت به گسست قومی، مذهبی و نسلی تبدیل می شود. حتی اعضای خانواده هم نسبت به هم گسست پیدا می کنند. این گسست هم در نهایت به نفرت تبدیل می شود و نتیجه آن هم نافرمانی در مدرسه، خیابان و دانشگاه است که منجر به تقابل های امنیتی، اقتصادی- اجتماعی، فرهنگی- اجتماعی و سیاسی- اجتماعی می شود که نتیجه همه این موارد به شکست اقتدار امنیتی و سیاسی منجر می شود. اما در این زمینه شکست خورده اند.
وی خاطرنشان کرد: در جنگ ترکیبی باید تلاش کرد جامعه یکپارچه باقی بماند. باید شبهه شناسی کرد و شبهه ها را اولویت بندی کرد. پس از آن هم برخی از شبهات را می بایست به آن پاسخ داد و برخی از آنها را نیز با مطالبه گری و پیگیری همراه ساخت. اگر در این مسیر استقامت کنیم، به نتیجه خواهیم رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->